پیکر ۳۹ جان باخته از معدن طبس خارج شد | ۱۰ نفر همچنان زیرآوار-راهبرد معاصر
قضاوت دیدار ایران - قطر به داور ژاپنی سپرده شد جام جهانی ازبکستان | تیم ملی فوتسال ایران حذف شد رأی کمیته انضباطی نقض شد | جریمه ۳ میلیاردی برای استقلال رهبر معظم انقلاب: یاد شهیدان ضامن سلامت حرکت ملت ایران است ورود دو موج بارش پی‌ در پی به کشور از فردا شهادت ۷۲ نفر در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان | ۴۰۰ نفر مجروح شدند تل‌آویو ادعای رسانه عبری درباره آتش‌بس با لبنان را تکذیب کرد بازگشت پیکر‌های مطهر ۹۷ شهید دفاع مقدس از مرز شلمچه معاون قوه قضائیه: اولویت استخدام نیرو برای دادگاه‌های صلح با نیرو‌های شورا‌های حل اختلاف است پزشکیان پس از پایان سفر به نیویورک: با سران بیش از ۱۵ کشور گفتگو کردیم هیئت پارلمانی ایران عازم روسیه شد بررسی دوباره موضوع کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی ظریف: ایران در ماه‌های گذشته به شدت در برابر اسرائیل از خود خویشتنداری نشان داده است قیمت خودرو امروز ۵ مهر ۱۴۰۳ | کدام خودرو ۸۰ میلیون تومان گران شد؟ + جدول خبر مهم برای متقاضیان مسکن | تصمیم دولت چهاردهم درباره نهضت ملی مسکن

پیکر ۳۹ جان باخته از معدن طبس خارج شد | ۱۰ نفر همچنان زیرآوار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون پیکر ۳۹ نفر از جان باختگان حادثه معدن طبس به بیرون از معدن منتقل و تحویل پزشکی و قانونی شده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 24
کد خبر: ۲۵۸۲۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدعلی آخوندی افزود: ساعتی قبل پیکر یکی دیگر از کارگران محبوس شده در معدن طبس به بیرون هدایت شد، اما همچنان ۱۰ نفر دیگر محبوس هستند.

وی بیان کرد: شرایط آواربرداری و پیشروی نیرو‌های اکنون خوب است، اما در سخترین مکان حادثه و کارگاه قرار دارند، یعنی محل انفجار کارگاه که کارگران در آن محبوس هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: سرعت کار شاید بالا نباشد، اما دسترسی فراهم شده است، نیرو‌های امدادی هم از قسمت بالادست و هم پایین دست مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام گروه HSE معدن که داخل تونل می‌روند پیش بینی شده در صورتی‌که مشکل یا حادثه غیرمترقبه‌ای رخ ندهد تا پاسی از شب عملیات به پایان برسد.

آخوندی یادآور شد: همه نیرو‌ها برای پشتیبانی در محل معدن حادثه دیده مستقر هستند همچنین نیرو‌ها و تیم‌های عملیاتی HSE معادن استان‌های اطراف در منطقه حضور دارند و در قالب تیم‌های پنج نفر داخل تونل رفته و بطور مستمر عملیات امدادی انجام می‍دهند.

وی با تاکید بر اینکه تمام تصمیم گیری و برنامه ریزی‌ها حسب تصمیمات تخصصی واحد فنی و HSE و مهندسی معدن است عنوان کرد: حتی در طول عملیات برخی از امدادگران نیز با تنگی نفس مواجه شدند که به صورت در محل سرپایی معالجه و درمان شدند.

حادثه معدن طبس شامگاه شنبه (۳۱ شهریور ۱۴۰۳) ساعت ۲۱، به دلیل تصاعد آنی گاز متان در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ رخ داده و موجب انفجار شده است. در زمان حادثه انفجار ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند. دستگاه‌های امدادی، اورژانس، نیروی انتظامی و سایر نیرو‌های دستگاه‌های استانی و شهرستان در محل حادثه فعال هستند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار